#سـلام_بـر_محسـن_حججے_ها! 

 

☑️ این شب ها وقتی به دید و بازدید رفقای همسنگر مراکز و مجموعه های فرهنگی- تربیتی شهر می روم، با چهره معصومانه #محسن_حججی_ها روبرو می شوم... . 

⬅️ آری مگر نه اینکه آقا محسن در زمان حیات دنیایی اش به صورت #خودجوش، چراغ خاموش و بدون هیچ هیاهویی به نشر فرهنگ کتاب خوانی، فعالیت های فرهنگی و اردوهای جهادی می پرداخت و از این طریق واله و واصل شد؟ الان هم محسن حججی هایی در گوشه و کنار این شهر و کشور وجود دارند که خود را وقف فعالیت های خودجوش «جبهه فرهنگی انقلاب» کرده اند. 

همسنگرانی که گمنام و بدون هیچ چشم داشتی از خواب و استراحت و لذت های دنیایی شان زده اند و خود را وقف تربیت نسل نوجوان و جوان مؤمن انقلابی کرده اند... . 

رفقایی که برای خدمت رسانی فرهنگی در مناطق محروم شهر، #روزه_استیجاری می گیرند و روزه ها را میان خود تقسیم می کنند و با پول آن برای نوجوانان آن مناطق فعالیت فرهنگی انجام می دهند... 

دوستانی که تدریس خصوصی کلاس های تقویتی را انجام می دهند و حق الزحمه دریافتی را صرف امور فرهنگی مجموعه شان می کنند...

ـ دوستانی که یک روز در هفته در منازل تمیزکاری می کنند و با درآمد آن به فعالیت های فرهنگی برای دانش آموزان بی بضاعت می پردازند...

 

⬅️ آری باور اینها کمی سخت است و #افسانه به نظر می آید ولی زیرِ پوست فرهنگی این شهر و کشور، جوانان مؤمن و انقلابی سخت مشغول فعالیت اند... . 

 

#سـلام_بـر_محسـن_حججے_ها!

 

☑️ رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون #حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد». آری می توان این چنین زیست. نکته ظریف تر از مو اینجاست که خدای مهربان، شهید حججی را اتمام حجتی قرار داد برای آنانی که در اوج گمنامی، سخت مشغول #جهاد_فرهنگی اند. مگر نشنیده ای پیامبر اکرم فرمودند: عاشق خدا، عاشق سختی های راه خداست... . 

و #شهید_آوینی چه زیبا گفت که گمنامی برای شهوت پرست ها دردآور است وگرنه همه اجرها در گمنامی است... . 

 

⬅️ آری! شهید حججی در زمان حیاتش شهرت و مقام ظاهری نداشت؛ جوان مؤمن ساده و بی آلایشی بود که باور کرده بود از طریق همین فعالیت های به ظاهر کوچک می تواند خود را در امتداد مسیر نگاه خدا قرار دهد...

⬅️ آری! خدا حجت خود را بر ما تمام کرد و به ما نشان داد که «من کان لله، کان الله له». اگر برای خدا و هدایت خلق خدا، خود را به زحمت بیندازی، اَجرت خود خداست و خدا عاشقت می شود، همچون شهید حججی... . 

شهید حججی یکی از این هزاران بود و این راه همچنان ادامه دارد... . 

والسلام


محسن کریمی