سلام صبح بخیر و شادی

دوستی میگفت من خوشحالم از اینکه هر روز صبح که بیدار میشم خداوند به من عمر دوباره ای عطا کرده و من رو لایق دونسته که یک روز دیگه در این دنیای زیباش زندگی کنم و از نعمت بندگی استفاده کنم ... پس خوشحالم و پر انرژی ...

حالا با مشکلات چطور برخورد کنم ؟

میگفت  یک بار پانصد کیلویی را هیچ کس نمی تونه بغل کنه  و آن را جابه جا کند ، ولی اگر این بار را به صد بار پنج کیلوگرمی تقسیم کنیم همه براحتی می توانند آن را جابه جا کنند.

نگرانی ها و فشارهای ذهنی و عینی ، مسائل و مشکلات زندگی ، همانند یک بار سنگین ، انسان را از فعالیت و سعی مداوم و لازم ، باز می دارند ، در واقع فلج روحی و جسمی پیش می آورند در حالی که اگر فشارها و نگرانی و مشکلات به قسمت های کوچک تر و قابل قسمت حل بشه ،  برطرف ساختن و تحمل آن ها امکان پذیر میشه ... بهمین راحتی

ویلیام جیمز روانشناس معروف توصیه می کنه با پیروی از یک برنامه که حاوی افکار مثبت و سازنده و سودمند باشه به جنگ نگرانی ها ، فشارها ، ترس ها ، شکست ها و….. برید تا مسائل و فشارها و ترس های جاری هر روز را به حداقل برسونید .

 

هر روز صبح جملات ساده و تاثیر گذار زیر را با خود ۳ بار بخونید :

 

  • فقط برای امروز خوشحال خواهم بود.

  • فقط امروز کارهای خود را با شور و اشتیاق صادقانه انجام خواهم داد.

  • فقط برای امروز ، در فکر پرورش روانم خواهم بود.

  • فقط برای امروز ، در فکر تندرستی و انجام ورزش مناسب خواهم بود.

  • فقط امروز ، از هیچ کس انتقاد نکرده و به نظریات سایرین هم احترام خواهم گذاشت.

  • فقط امروز ، سعی خواهم کرد که برای امروز زندگی کنم و نگران فردا و آینده نخواهم بود.

  • فقط امروز ، برنامه کار هر روز را دقیقاَ تنظیم و به اجرا در خواهم آورد.

  • فقط امروز ، نیم ساعت از وقت خود را برای خودم صرف می کنم ، با خود خلوت کرده و به راز و نیاز با خدای خود می پردازم.

  • فقط امروز ،نگران هیچ چیز و هیچ کس نخواهم بود.

  • فقط برای امروز ، برای امروز سپاسگذار از برکات و امکانات خود خواهم بود.


    شاد باشید ...